انتقال زندانی سیاسی بلوچ به بند قرنطینه زندان مرکزی اردبیل

عدالت نیوز:بنا به گزارشهای دریافتی زندانی سیاسی بلوچ شیراحمد شیرانی فرزند چاکر روز شنبه از سوی مسئولان زندان مرکزی اردبیل به بخش قرنطینه این زندان انتقال داده شد.
ماه گذشته این زندانی سیاسی بلوچ از زندان مشگین شهر به زندان مرکزی اردبیل انتقال داده شد ه و اما بنا به گزارشها با توجه به تازه ورود بودنش مسئولان زندان اردبیل در طول این مدت با وی بد رفتاری نموده و در چندین نوبت وی را برای مدت چند روز به بند قرنطینه زندان انتقال داده و مورد شکنجه روحی و جسمی قرار داده اند.

اخرین زمان انتقال وی به بند قرنطینه یازده روز قبل بوده که به مدت سه روز در بند قرنطینه بوده و سپس به بند بارگزدانده شده است.طبق اخرین گزارشات روز شنبه بار دیگر وی از سوی مسئولان زندان به بند قرنطینه منتقل شده و زندانبان با این زندانی سیاسی بلوچ با بدرفتاری کامل برخورد می کنند.

این زندانی بلوچ وضعیت جسمی آقای شیرانی را نامطلوب توصیف کرد،و همچنین گفت شیراحمد دچار نارحتی معده است و از سوء تغذیه شدید رنج می برد .و اینکه این زندانی سیاسی بلوچ دارای سابقه بیماری قلبی و کلیه است،اما با توجه به اینکه در چند نوبت به درمانگاه بیمارستان مراجعه کرده است اما مسئولان زندان بدون درک شرایط بیماراز درمان وی ممانعت بعمل اورده و برای مراجعه به درمانگاه اذعان داشته اند نیاز به امضای رئیس زندان دارند .

 

شیراحمد شیرانی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به اتهام محاربه به ۲۲ سال حبس و گذراندن دوران حبس در تبعید محکوم شده است.وی از زندان زاهدان به زندان اردبیل منتقل شد ،اما پس از مدتی از زندان اردبیل به زندان گرمی و سپس به زندان مشگین شهر انتقال یافت و طی ماه گذشته به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده است.

 

این زندانی سیاسی بلوچ بعلت بدرفتاری زندانبانان و ممانعت از گذاشتن ریش و نماز خواندن دو بار در زندان زاهدان و مشگین شهر اقدام دست به اعتصاب خشک کرده بود .بدرفتاری فعلی زندانبانان با توجه به سابقه اعتصابات وی می باشد بطوری که رئیس زندان به وی یاداور شده اینجا زندان زاهدان و مشگین شهر نیست و کوچکترین اعتراض با بدترین صورت ممکن پاسخ داده می شود و به کسی هم پاسخگو نیستیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا